"Lappföldön, a negyvennyolc napos sarki éjszakában vad vihar tombol. Az ötvenes éveiben járó, számi származású Klemetnek és az ifjú, szőke Ninának rénrendőrként az a dolga, hogy rendet tartson a rénpásztorok között, akik jobbára a csordák keveredése miatt kerülnek konfliktusba. Ám váratlanul valódi nyomozói feladatuk akad: a kautokeinói múzeumból eltűnik egy ősi sámándob, és ugyanaznap meggyilkolnak egy számi rénpásztort. Van összefüggés a két bűnügy között? Miért vágták le az áldozat fülét, és miért metszettek bele olyan jelet, amilyet a rénszarvasokéba szokás? Ezt kell kiderítenie a nyomozópárosnak, miközben meg kell küzdeniük a rendőrségi rasszizmussal, a nagypolitika szempontjaival s önnön korlátaikkal is."

Vajon csak nekem furcsa a "skandináv krimi" cimke ezen a regényen? És még csak meg sem tudnám magyarázni, hogy miért, mert tényleg minden adott, ami egy krimihez szükséges. Bár én inkább valami Leslie L.Lawrence-s irányvonalba tudnám ezt a könyvet beállítani. Van itt misztikum, rejtély, múlt, levágott, vándorló fülek, sámánok, jojkák. Mindez a messzi-messzi északon, rénszarvaspásztorok és hosszú, hosszú téli éjszakák között.

Az az igazság, hogy meglehetősen lassan simultam bele a cselekményvezetésbe, ami még véletlenül sem nevezhető pörgősnek. Ráérős mesélés, sok-sok információval. Ami végső soron nem volt rossz, de miután nem erre számítottam eleinte türelmetlen hiányérzetem volt. Utána mikor rájöttem, hogy ennél nem lesz a történet sem gyorsabb, sem meredekebb, akkor hagytam, hogy magáért a meséért és a tudásért, információáradatért olvastassák magukat a sorok.

Az elvárásokkal kapcsolatos eltéréseket félretéve érdekes regény, jó történet, nekem sok újdonsággal. Szeretem, mikor látjuk, hogy senki nem tökéletes, ám az emberi korrupció és gátlástalanság újra és újra letaglóz. Amit külön díjaztam, az a számikról szóló sok új információ, hisz eddig azt sem tudtam, hogy léteznek, erre kiderül, hogy velük is mennyire csúnyán elbántak, ott a "tökéletes" északon; Lappföld leírása, a rénszarvastartók küzdelmeinek ecsetelés és a múlt és jelen összekapcsolódásának buktatói.

Eddig is vágyam volt eljutni Skandináviába... ezt most még Truc-nak sikerült kissé aláhúznia.

Szerző: 76.andi  2017.07.20. 14:33 Szólj hozzá!

Címkék: krimi regény skandináv

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoterem.blog.hu/api/trackback/id/tr6712676685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása