Régen olvastam már Jodi Picoult-tól. A nővérem húga volt az, amit megvettem évekkel ezelőtt.

Most pont a Törékeny akadt a kezemben, igaz, kiolvastam egy ültő helyembe, de ez igazából a jó időzítésnek volt köszönhető és a tipikus írói stílusnak - amit szerintem Jodi is ugyanott tanult, ahol Frei Tamás. Hogy írjunk olyan regényt, amit az olvasók nem tudnak letenni?

A története nekem ugyanarra a sémára épült fel, mint A nővérem húga. A tipikus közép-amerikai átlagcsalád (a mai világban már átlagosnak mondható a mozaikcsalád), majd a második gyerekkel, aki betegen születik hirtelen megváltozik minden. 

Az önfeláldozó anya hat év után perli be legjobb barátnőjét, mert szerinte az műhibát követett el,mikor az első adandó alkalommal nem ajánlotta fel neki az abortusz lehetőségét, ahogy felmerült a súlyos, vele született csonttörékenység gyanúja. Bár Charlotte, hithű katolikus lévén, akkor sem élt volna ezzel a jogával, de úgy érzi a döntési lehetőséget kivették a kezéből és most csak az vezényli, hogy a kártérítési összegből szilárd jövőt biztosítson a kisebbik lányának.

Hogy közben elveszíti az egyetlen barátnőjét, ellen fordul az összes ismerőse, a saját férje, komoly problémákba keveredik a lánya, azt jó darabig észre sem veszi.

Nagyon sajnáltam Améliát, az egyetlen szereplőt, akivel igazán azonosulni tudtam és megértettem. Borzasztó, hogy ilyen helyzetben a szülők mennyire nem tudják észrevenni az egészséges gyermeküknek is mennyire szüksége van figyelemre és szeretetre. Amerikában vajon minden család ennyire elszeparált és minimalista, hogy a szülőknek nincs egy testvér, unokatestvér, nagynéni, nagybácsi, nagyapa, anya, apa, aki segítene?

Nem hatódtam igazán meg. Nálunk nyilván teljesen más dimenziókban zajlik egy súlyos fogyatékkal élő gyermeket nevelő család élete. Mások a bírósági perek, mások az anyagi lehetőségek. Inkább tényszerű történetmesélésnek tűnt, még a csonttörékenység sem volt számomra akkor újdonság, mint A nővérem húgában az orvosi vonatkozások.  Valamikor láttam már dokumentumfilmet a betegségről.

De aki szereti Jodi Picoult könyveit, nyilván nem hagyja ki. Korrekt, regény. Sajnos az én példányom Athenaeum - Aduprint Kft 2015-ös kiadás tele volt nyomdai (helyesírási) és fordítási hibával.

Szerző: 76.andi  2015.10.26. 09:48 Szólj hozzá!

Címkék: regény

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoterem.blog.hu/api/trackback/id/tr848022506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása