A. J. Fikry, a kiégett könyvesboltos nehéz éveket tudhat maga mögött: meghalt a felesége; az üzlete rosszabbul megy, mint valaha; ráadásul ellopták tőle legnagyobb értékét is, egy Poe verseket tartalmazó ritka kötetet. Idővel elfordul az emberektől, és még a könyvei sem nyújtanak számára vigaszt, mert a rohamosan változó világra emlékeztetik. Egy váratlan esemény folytán viszont kénytelen lesz újrakezdeni az életét, mert egy kislányról is gondoskodnia kell. A mogorva és életunt férfi hamarosan más szemmel néz a világra, igaz barátokra lel, újra szerelmes lesz, a könyvesboltja pedig a kisváros nyüzsgő központjává alakul át.

Gabrielle Zevin jó humorérzékkel megírt, varázslatos regénye tisztelgés a könyvek világa előtt, szerelmeslevél arról, miért szeretünk olvasni és miért zárunk bizonyos embereket a szívünkbe. Nélkülözhetetlen olvasmány azoknak, akiknek a könyvek a legjobb barátai és azoknak, akik hisznek abban, hogy „senki sem különálló sziget”.

 Valamiért nagyon-nagyon-nagyon sokáig kerülgettem a könyvtárban és sehogy sem akartam hazavinni. Azt hittem valami blőden romantikus, olvashatatlan szirup. Aztán, mikor mégis valami könnyedebbre vágytam csak hazavittem magammal. Kellemesen csalódtam. Egy érdekes regényt és egy még érdekesebb írónőt ismerhettem meg. Tetszett a könyv humora, tetszett, hogy bár halad egy kerek egész felé, de mégsem lesz belőle valami rózsaszín habos katyvasz. Szomorú és mosolygós egyszerre. Sírós és nevetős. Fájdalmas, valahol mégis vigasztaló. Könnyednek tűnik, de mégis súlyos. Szerettem, hogy, bár sok karakter szerepelt benne, mégis helyükön voltak, volt történetük és mindegyikőjüket érdekes lett volna tovább követni és megismerni. Azt kell, hogy mondjam, hogy a stílusa megfogott magának. Örülök, hogy nem írtam le örökre és jól esett kikapcsolódni vele pár órára. Az pedig, hogy mennyi író, könyvcím és könyv szerepelt benne, csakis pluszpont! 

Szerző: 76.andi  2018.02.14. 14:40 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoterem.blog.hu/api/trackback/id/tr913665262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása